Dacia are planuri ambițioase pe 2022: noi modele de la Mioveni, în stadiu de proiect

de: Alexandru Puiu
13 01. 2022

În ultimul an, Dacia și-a extins într-o manieră destul de agresivă portofoliul de autoturisme. Din câte se pare, efortul de diversificare va continua și în 2022 cu câteva modele cât se poate de interesante.

Christophe Mittleberger este noul șef Dacia pe cea mai importantă piață auto din Europa, Germania. Din această poziție, oficialul a făcut o analiză de ansamblu a portofoliului constructorului de la Mioveni și a dezvăluit câteva soluții pentru extinderea gamei într-o manieră inteligentă. Practic, a detaliat cum vede ele Dacia în următorii ani, pe ce segmente din piața auto ar putea activa. La prima vedere, însă, planurile sale de dezvoltare pare ipotetice, ancorate într-o opinie personală. Momentan, nu este clar dacă acest lucru chiar se va întâmpla.

Dacia, în viitor

Christophe Mittleberger, noul șef Dacia pe Germania, a oferit un interviu publicației de profil Automobilwoche. În contextul în care interesul nemților este din ce în ce mai mare pentru brandul românesc, pentru Sandero, mașina electrică Spring și iminentul Jogger, foarte mulți sunt curioși ce urmează pentru Dacia.

„Dacia domină segmentul entry-level sensibil la preț, care nu mai este atractiv suficient de atractiv pentru japonezi sau coreeni, și chiar chinezii îl evită cu mașinile lor ieftine care sunt aproape neexportabile”, scriu cei de la Automobilwoche. „Un singur brand ieftin înoată cu succes împotriva curentului: Dacia, subsidiara din România a Renault, care a scris un capitol de succes după altul, până în 2019, cu sloganul «Mai puțini bani pentru mai multă mașină»”. Pentru a afla care este strategia după doi ani de criză, jurnaliștii au vorbit cu Christophe Mittleberger, cel care a preluat conducerea mărcii pe cea mai mare piață din Europa.

În contextul în care interesul șoferilor europeni este din ce în ce mai mare pentru vehicule electrifiate, cu un impact minim asupra mediului înconjurător, Mittleberger comentat și pe marginea acestui subiect. Oficialul a insistat asupra faptului că Sandero, Jogger, Duster, Spring și, în curând Bigster, acoperă cele mai importante variante de propulsie, de la electric, cu Spring, la GPL, prezent pe toată gama, și, în scurt timp, hibrid, cu Jogger.

Interesant a fost însă ce a spus șeful Dacia Germania că lipsește din portofoliu, trădând probabil câteva ambiții interne ale constructorului autohton. „Ce lipsește de la Dacia este un Twingo, un Duster pentru cei sub 50 de ani, un smart SUH (Sport Utility Hatchback) ca o alternativă la amestecul de hatchbackuri din clasa Golf, care dispare”. Mittleberger a confirmat că, după Jogger, care se lansează în această perioadă, urmează Bigster în 2024, care „vor face gama mai atractivă”. El a mai spus că „există numeroase alte segmente, dar nu ne străduim să acoperim toate grupurile de clienți”.